- навчальна: оознайомити учнів з поняттям файлу та папки, їх властивостями;
- розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
- виховна: виховувати охайність уважність, інформаційну культуру
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап- Привітання із класом
- Повідомлення теми і мети уроку
Обговорення
- Чому клавіатура — важлива складова комп’ютера?
- Які групи клавіш ти знаєш?
- Які символи записані на алфавітно-цифрових клавішах?
- Як ввести великі та малі літери українського алфавіту?
- Як змінити алфавіт введення літер?
- Чим відрізняється введення чисел та розділових знаків за допомогою клавіатури?
- Які програми називають тренажерами? Чим вони корисні?
Файл
Файлом (від англ. file — подання документа) називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я.Файли зберігають дані різного типу — тестові, числові, графічні, звукові, відео.
Для зручності роботи з файлами їх відображають за допомогою значків. Такі значки ще називають піктограмами.
Папка
Щоб об’єднати групу файлів за певною ознакою, для них створюють папки.Папку, розташовану всередині іншої папки, називають вкладеною папкою.
Папки і файли відкривають у вигляді вікон за допомогою подвійного клацання на значку. Вікно папки можна згорнути, розгорнути,змінити його розмір та місцезнаходження на екрані.
За допомогою кнопок Вперед і Назад здійснюється перехід до папок, що були відкриті раніше.
Якщо папка містить значну кількість файлів і не всі з них відображені в робочій області вікна папки, то біля меж вікна з’являються смуги прокручування. Їх може бути дві — вертикальна та горизонтальна, або лише одна з них.
IV. Формування практичних умінь і навичок
Завдання 1. Працюємо у парах
Оберіть правильні твердження. Доведіть свої міркування.
- Текстові, графічні, числові дані мають сенс лише для людини.
- Відправляючи лист своєму другу, я можу передати йому лише текстове повідомлення без звуків та зображень.
- Множина комп'ютерних мишей і множина живих мишей не мають жодного спільного елемента.
- Усі клавіатури мають однакову кількість клавіш.
- Усі об’єкти вікон програм та папок однакові.
- Папка Подорожі містить звіти про успішність 5-А класу за два навчальні роки.
Завдання 3. Перегляд малюнків у вікні папки
Завдання 4. Перегляд списків імен файлів і папок. Ознайомлення з властивостями файлів та папок
V. Підсумок уроку
Обговорюємо
- Які дані містяться у файлах?
- Для чого файлам необхідні імена?
- Навіщо файли зберігають у папках?
- Чи можна змінювати імена файлів і папок?
- Які файли називають текстовими?
- Як переглянути вміст файлу?
- Вкажи відмінності між подвійним клацанням на значку об’єкта та клацанням правою клавішею. Чи може виконання кожної із згаданих операцій привести до однакового результату?
- Що нового сьогодні дізналися?
- Чого навчилися?
- Що сподобалось на уроці, а що ні?
- Чи виникали труднощі?
Опрацювати параграф підручника
Немає коментарів:
Дописати коментар