понеділок, 4 травня 2020 р.

Система mail-контент.

Система являє собою набір політик, правил, фільтрів для аналізу вхідного і вихідного поштового трафіку.
Існує два способи роботи системи:
«В розриві»;
«В відгалуженні»
У «розриві» - це режим, при якому вся вхідна та вихідна кореспонденція обов'язково проходить крізь контент - систему, яка, працюючи в online режимі, здійснює аналіз пошти і приймає рішення: відправка / затримка ітд.

У «відгалуженні» - це режим, при якому система отримує копію поштового потоку. Аналіз вмісту і реакція на порушення політик йде як постфактум.


Система mail-контент складається з двох груп серверів:


розбору поштового потоку;
зберігання поштових повідомлень.
Ось простий приклад політики:
Вхідна кореспонденція проходить обов'язкові фільтри:
антиспаму (тільки Вашу електронну пошту);
антивіруса (вхідна та вихідна);

далі відбувається контент-перевірка:

листи від Топ менеджменту (акціонери і керівники компанії) не проходять перевірку і не складаються в загальну базу листів;
листи від начальників підрозділів проходять всі фільтри і з відповідними знаками і / або повідомленнями адміністратору складаються в базу (для можливого подальшого розслідування інциденту і / або порушення);
листи інших співробітників проходять всі фільтри і, за певних умов затримуються, адміністратор системи отримує повідомлення з копією листа для подальшого розслідування порушення.

Система web - контент.

Система являє собою набір політик, правил роботи, фільтрів. На відміну від mail - контенту, web - контент може бути встановлений тільки в розрив. Система також складається з двох груп серверів:

аналіз вмісту web - трафіку (а так само кешування потоку);
зберігання журналів (логів і звітів).

При великому бюджеті дані сервера можуть бути рознесені, але при невеликих навантаженнях і потоці, можуть бути суміщені. Окремо відзначимо, що перша група серверів повинна бути кластером - для підвищення відмовостійкості та надійності.


Наведемо приклад політик:

Для груп користувачів, визначених вище:

для Топ менеджменту компанії немає ніяких обмежень на відвідувані сайти і на обсяг трафіку;
для начальників підрозділів обмеження по трафіку немає, але існує правила, за якими заборонена група сайтів, пов'язана з хакерськими і поштовими сервісами;
для рядових співробітників існують обмеження на відвідування определнного сайтів і на трафік (за обсягом і типом скачуваних файлів);
інші специфічні для бізнесу компанії групи

категорії сайтів і правила роботи:

обов'язкова перевірка на антивірус і відсікання сайтів з банерами;
поштові сервіси (mail.ru, pochta.ru і.т.д.) і сервіси, пов'язані з інтернет - пейджерами (icq і інші) - заборонені для всіх, крім першої групи (щоб виключити витік конфіденційної інформації);
сайти з доступом по https - заборонені всі ті, що ні дозволені явно: наприклад сайт стільникового оператора MTS повинен бути дозволеним, так як там SSL протоколом закриті дані по рахунку користувача. Відзначимо, що зазначені сайти становлять небезпеку пов'язану з тим, що контент - система не може визначити що йде в зашифрованому потоці - ні перевірити на вірус, ні визначити тип даних і зміст;
сайти, пов'язані з пошуком роботи - відкриті тільки для співробітників відділу підбору персоналу, для інших - закриті;
розважальні сайти (гумор, музичні, мобільні телефони, інтернет магазини) - закриті в робочий час, доступ до них відкритий до початку робочого дня і після його закінчення;
сайти для роботи (що відповідають специфіці бізнесу компанії) - доступ на ці сайти відкритий завжди і у співробітників є можливість завантажувати з них файли будь-якого типу. Даний список постояно поповнюється на прохання користувачів;
сайти, пов'язані з хакерською спрямованістю (анонімайзери, сайти з шкідливим ПЗ) - закриті.


Додаткові, тонкі моменти:

    для категоризації сайтів повинні використовуватися як списки, постійно поповнюються в ручну, так і спеціальні сервіси в інтернеті (як правило платні);
    помилкові спрацьовування - їх багато не тільки в період налагодження систем, але і в період нормальної роботи. На жаль, цього не уникнути так швидко, як хотілося б, але досягти можна постійним вдосконаленням фільтрів, списків, правил.
    наявність всередині компанії внутрішнього сервера Microsoft Update і налаштованої політикою оновлення ПЗ на серверах і робочих станціях - це підвищить рівень безпеки та зменшить інтернет-трафік;
    інтеграція систем антиспаму і антивіруса в систему контент аналізу пошти дозволить ефективніше боротися з вірусами і спамом, так як лист розбирається один раз і результати розбору використовуються відразу трьома системами.


Немає коментарів:

Дописати коментар