четвер, 24 листопада 2016 р.

Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання.



8 клас

СЕРЕДОВИЩЕ РОЗРОБКИ ПРОГРАМ LAZARUS
Для створення, редагування і налагодження програм мовою програмування Object Pascal ми будемо використовувати середовище розробки програм Lazarus.
Це середовище складається з:
  • текстового редактора для введення і редагування тексту програм;
  • компілятора для перекладу програми з мови програмування Object
    Pascal на мову команд, які може виконати процесор комп’ютера;
  • засобів налагодження програми для пошуку в ній помилок;
  • довідкової системи
та інших компонентів.
lazarus
Після запуску відкривається-вікно середовища Lazarus, на якому розміщено Головне меню, панелі інструментів, вкладки з компонентами, а також кілька підлеглих вікон, серед яких:
  • вікно Інспектор об’єктів, y якому можна для кожного компонента переглядати і змінювати значення його властивостей, розпочинати створення обробників подій та ін.;
  • вікно Редактор тексту з вкладками, на яких розміщуються фрагменти програми мовою Object Pascal;
  • вікно форми.
Форма – це об’єкт, на якому можна розмістити різні компоненти, зокрема, кнопки, поля, написи, меню, смуги прокручування та ін.
Під час виконання проекту форма відкривається як вікно прикладної програми, на якому відображатимуться всі об’єкти, розміщені на формі.
Форма має властивості, які відображаються на вкладці Властивості вікна Інспектор об’єктів. У лівій частині цієї вкладки знаходиться список властивостей, а в правій – їх значення. Значення деяких властивостей
форми потрібно вводити у відповідні поля, а деяких можна як уводити в поле, так і вибирати зі списку.
Наведемо приклади деяких із цих властивостей:
  • Name (англ. name – iM’H) – її значення визначає ім”я форми як об’єкта;
  • Caption (англ. caption – заголовок) – її значення визначає текст у рядку заголовка форми;
  • Color (амер. color – колір) – її значення визначає колір фону форми;
  • Height (англ. height – висота) – її значення визначає висоту вікна в пікселях (піксель – це точка графічного зображення на екрані);
  • Width (англ. width – ширина) – її значення визначає ширину вікна в пікселях;
  • Тор (англ. top – Bepx) – її значення визначає відстань (у пікселях) від верхньої межі вікна до верхньої межі екрана;
  • Left (англ. left – лівий) – її значення визначає відстань (у пікселях) від лівої межі вікна до лівої межі екрана.
Перед початком виконання проект рекомендується зберегти на носії. Сучасні проекти складаються не з одного файлу, а з кількох. Тому доцільно для кожного нового проекту створювати окрему
папку. Зберегти проект можна, використовуючи команду Зберегти всі меню Файл, або кнопку Зберегти всі панелі інструментів, або команду Зберегти проект меню Проект.
Система послідовно пропонує зберегти два файли проекту:
файл з іменем Projectl (project – проект) і з розширенням імені lpi;
файл з іменем Unitl (Unit – блок) і з розширенням імені pas.
Розширення імен файлів змінювати не можна, а імена файлів можна змінити.
Усі інші файли проекту автоматично збережуться у створеній папці, наприклад Мій перший проект.

Домашнє завдання. Вивчити розділ 5.1(cт.154). Завдання встановити на домашньому комп’ютері програму

Немає коментарів:

Дописати коментар