неділя, 20 листопада 2016 р.

Інформація та повідомлення



Урок 1

Тема: Інформація. Повідомлення
                                                                                   
Навчальна мета: Познайомитиучнів з поняттямінформації, повідомленнями та способами поданняповідомлень
Розвивальна мета: Навчитидітей абстрактно та логічномислити, розвитицікавість до здобуттяновихзнань
Виховна мета: Розвити в учняхінформаційну культуру, вмінняпрацювати з інформацією

Тип уроку: Урок засвоєнняновихзнань

Хід уроку

І. Організаційний момент
- Доброго ранку, діти! Я Вас вітаю з початком нового навчального року і бажаюуспіхів у навчанні та творчихзлетів.
- Черговий, хтосьогоднівідсутній в класі?
- Ми приступаємо до вивчення нового для вас предмету – Інформатики.
Я у вас буду читатицей предмет на протязінавчального року. А з вами ми познайомимося в процесіроботи.
-Ви перейшли до середньоїшколи, тому на уроках інформатики ми будемозастосовуватипринципививчення предмету, якізастосовують у старшійшколі. Це буде цікавим і корисним для вас досвідом та дозволить вам підготуватися до навчання в старших класах. В цьомунавчальномуроці нас з вами чекає 35 уроків(16 у І семестрі та 19 у ІІ семестрі), де ми будемозайматися, як засвоєннямтеоретичнихзнань, так і відпрацюваннямпрактичнихнавичокроботи з комп’ютером.
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
Людина – цеістотасоціальна, яка потребуєпостійногоспілкування і сучаснийтехнічнийпрогресдозволяєлюдиніспілкуватисьнеобмежено за допомогоюінформаційнихтехнологій та комп’ютеризації. Людина, яка не вмієкористуватисьперсональнимкомп’ютером (ПК) позбавленазмогиотримуватинайновішуінформацію в науці та іншихгалузяхлюдськоїдіяльностіабо для їїотриманнявитрачаєдужебагато часу. Тому вивченняінформатики є надзвичайноактуальним для молодих людей, якітількивступають в життя.Метою сьогоднішнього уроку є ознайомлення з поняттямінформації,повідомлення.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
- Отже, розпочнеморозглядатипитаннясьогоднішнього уроку.  Світіснує в трьохосновних формах – речовина, енергія та інформація.
Інформація – це відомості стосовно осіб, предметів, фактів, подій, явищ і процесів незалежно від форми їх подання
Інформаціямаєтаківластивості
·        Цінність – це максимально можливакористь для досягнення мети.
·        Достовірність – правдивістьуявлень про джерелоінформації.
·        Повнота – ступіньподробиць в уявленнях про предмет.
·        Актуальність – відповідність поточному моменту часу.
·        Доступність  - здатністьспоживачасприйматиформацію.
·        Об’єктивність – відображеннязовнішньогосвіту, якийіснуєнезалежновідсприймача.

Інформаціяпередається за допомогоюповідомлень.

Повідомленняскладаються з матеріальнихносіїв: знаків(записи на папері, книги), сигналів(світлофор, маяк), фізичнихпроцесів, якізмінюються з часом. (записати)
Людина сприймаєінформацію(повідомлення) за допомогоюсвоїхорганівчуття.
Візуальнесприйняттяінформації – цетекстоваінформація, числоваінформація та графічнаінформація. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Звуковесприйняттяінформації – цемова, музичнакомпозиція, сигнали. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Тактильна інформація  - за допомогоюдотику. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Нюховаінформація – за допомогою носа. Давайте наведемо з Вами приклади…..
Смаковаінформація – за допомогою смаку(язик). Давайте наведемо з Вами приклади…..
Одну і ту ж інформаціюможнапередаватирізнимимовами, усно та письмовоабо у виглядімалюнку. Сприйматисяінформація (повідомлення) можетакож по різному. Наприклад, кивок головизгори вниз у нас означає слово «Так», а у Болгарії слово «Ні». Або слово «коса» такожмає три значення коса дівчини, коса на річці та коса для скосу трави. Таким чином інформаціязалежитьвід того, як трактуєтьсяповідомлення і за допомогоючоговонопередається.
Якщоповідомлення не несекорисноїінформації, то вононесе шум.(записати)
Інформаціяможеперетворюватися в шум і навпаки. Наприклад, якщо ми бачимокожен день безлічреклами, то ми їїсприймаємо, як шум, але якщо нам щосьпотрібне (меблі, одежа, ПК), то ми починаємоприслуховуватисьреклами. В цьомувипадку шум перетворюється в інформацію.
Формиподачіінформаціїбувають: текстова, графічна, звукова, числова, мультимедійна(кіно), керуюча(інструкції, команди). (записати)
Середспособівподачіінформації:  мова(уснийобмінінформацією), писемність, преса, книги, радіо, кіно, телебачення, комп’ютер. (записати)

Фізкультхвилинка
Хто ж там, хтовже так стомився?
І налівонахилився.
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузупочати.
Руки вгору, руки вниз.
Вгорутрошки подивись.
Руки склали, як вітряк,
І покрутимося так.
Вище руки підійміть
І спокійноопустіть.
Будем дружно ми сідати
І до праціприступати.

IV. Закріплення вивченого матеріалу
1.     Гра «Моя планета»
Мета: Визначенняучнямивихідноїінформації в результатіопрацюваннявхідноїінформації.
У давнину люди вирішили, щокожнійцифрівід 1 до 9 відповідає одна з планет Сонячноїсистеми:
1-      Сонце
2-      Місяць
3-      Марс
4-      Меркурій
5-      Юпітер
6-      Венера
7-      Сатурн
8-      Уран
9-      Нептун

Якщопослідовнододаватицифридатисвогонародження, то можнавизначити «Свою» планету. Наприклад,

А тепер давайте попрацюємо в парах. Кожен з Вас повинен отримативхіднуінформацію(дату народження) в свого партнера по парті, опрацюватиінформацію та видати «планету» свого партнера. Отже, на все це у Вас є 5 хвилин. Почали!

V. Підсумок уроку
Загадки про загальніносіїінформації


Чорнявіпташинки
На кожнійсторінці
Мовчать та чекають,
Доки їхвгадають. (Букви )


Головою обертає
Нам показуєдержави
Ріки, гори, океани. (Глобус )


Що за незнайомамова?
Хтоперекладе нам слово? ( Словник )
Смачно пахне наш пиріг,
Хтойогозробитизміг?
Допоможе книга-диво,
Все розкаже нам красиво (Кулінарна книга)
Дуже я потрібнавсім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завждимовчу. ( Книга)
Ось так дім – одневікно!
Кожен день в ньому - кіно! (Телевізор)



Розклад добре знаю я
І домашнє завдання.
На сторіночках – оцінки
Кожного шкільного дня! (Щоденник )

Отже, на уроці ми дізналися, що ж такеінформація та повідомлення та яким чином повідомленняпередавати та сприймати. Чисподобався вам урок? Щосамесподобалось, а щоні? Яківиновідлясебезнаннядістали?

VI.       Домашнєзавдання
1. Вивчититерміни
2. §1
3.Рубрики «Словничок» та «Головоломки"


Немає коментарів:

Дописати коментар